Nieuw webdesign voor Gebo Fasteners B.V.

Opdracht

Gebo Fasteners B.V. is specialist in bevestigingsmaterialen voor onder meer de staal- en betonbouw, constructiewerken, offshore, installatietechniek en de agrotechniek. Het familiebedrijf groeide de afgelopen twintig jaar uit tot het beste adres voor draadeinden, haakankers, U-beugels, moeren, ringen en spanwartels tot en met bijbehorende schroeven en aanverwante accessoires.

Er was behoefte aan een nieuwe frisse uitstraling voor zowel de website als een brochure en overige online uitingen. Naast de realisatie van de voorgaande website optimaliseren wij al enkele jaren wekelijks de online vindbaarheid van Gebo met bijvoorbeeld Google Ads. Dankzij deze jarenlange vertrouwensrelatie kregen wij de volledige vrijheid om het “gewoon goed” te regelen. 

Omdat webdesign en offline media een vak apart zijn hebben wij de expertise van onze partners Visid, Buro Astrid en L-Mount Media ingeschakeld. Huisstijl, webdesign, teksten en foto’s werden op deze manier volledig op elkaar afgestemd. 

Het bedrijf als bouwtekening

Ieder webdesign traject start met een uitgebreid intakegesprek waarbij zaken zoals doel, doelgroep, uitstraling, wensen en functionaliteiten uitgelicht worden. Elk detail en onderdeel wordt nauwkeurig in kaart gebracht. Zo ontstaat er een goed beeld waar het bedrijf voor staat, wat de sterktes zijn en in welke branche en sectoren ze actief zijn. 

De belangrijkste wens was het professioneel en overzichtelijk kunnen presenteren van het bedrijf en het assortiment. De bezoeker moest eenvoudig op zoek kunnen gaan naar het gewenste product om vervolgens contact op te nemen om een order te plaatsen.  

De vertaalslag van visie naar design 

Het overzichtelijk neerzetten van het assortiment was een van de belangrijkste wensen. Middels een dropdown onder “Producten” in een meescrollend menu kan een bezoeker snel en op elke pagina direct met één klik naar een productcategorie navigeren. 

In de praktijk is het echter vaak zo dat een potentiële klant, onbekend met Gebo, eerst meer informatie tot zich wilt nemen voordat er contact wordt opgenomen. Men is op zoek naar bevestiging of hun probleem of behoefte wel in goede handen is bij deze partij. Biedt Gebo wel de juiste oplossing? Is het een betrouwbare partij? Kortom is het van belang om een bezoeker op de juiste manier over de website te begeleiden. 

Vandaar dat de “Home” pagina stap voor stap laat zien wie Gebo is, wat haar sterktes zijn, welk assortiment zij hanteren en wat zij hun klanten beloven. Zo wordt een bezoeker optimaal meegenomen in de dienstverlening van Gebo.    

Is een bezoeker eenmaal geïnteresseerd in producten dan kan er eenvoudig binnen de 8 productcategorieën worden gezocht. Gebo heeft haar assortiment volledig in Excel documenten uitgewerkt. Deze worden gepresenteerd met artikelcode, maat en meer informatie. Wanneer er nieuwe producten bijkomen of wegvallen is het gehele bestand eenvoudig in de website te implementeren. 

Verder was een duidelijke website zonder poespas gewenst. Grote titels, een strakke presentatie van USP’s op elke pagina, korte teksten en duidelijke buttons dragen bij aan deze wens.

SEO migratie en optimalisatie

Om de huidige posities van Gebo in de zoekresultaten van Google te behouden en te optimaliseren heeft onze internetmarketeer een volledig nieuwe zoekwoordanalyse uitgevoerd. De huidige posities en meest waardevolle zoekwoorden werden als uitgangspunt genomen om de teksten verder te optimaliseren. Ook het redirecten, het verwijzen van oude niet-bestaande URL’s naar nieuwe, was hier onderdeel van.   

Een geslaagde samenwerking

Dankzij de expertise uit diverse vakgebieden weet Gebo zich op een professionele, moderne en overzichtelijke manier te presenteren. Samen met onze partners en de opdrachtgever kijken wij terug op een zeer prettige samenwerking.

Benieuwd naar het resultaat? Kijk dan snel op www.gebobv.nl

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem contact met ons op