Inloggen in de Phonetool

Deze handleiding is voor gebruikers die gebruik maken van 1A-telefonie. In deze handleiding wordt uitgelegd hoe u kunt inloggen in de Phonetool en op een toestel. U moet op beide ingelogd zijn om te kunnen bellen met de Phonetool.


1A-telefonie bestaat uit de 1A-VoIP module (de telefooncentrale) en een aantal SIP-toestellen (telefoontoestellen geschikt voor VoIP). Uw persoonlijke instellingen kunt u zelf beheren in de Phonetool.


De algemene instellingen van 1A-telefonie worden beheerd door Onlinq (zie de handleiding Telefonie voor de 1A-manager). Voor meer informatie over dagelijks gebruik van 1A-telefonie, zie de handleiding VoIP: Uitgebreide Uitleg. Voor een overzicht van de snelkoppelingen die u kunt gebruiken, zie de handleiding VoIP: Sneltoetsen. Voor een gedetailleerde beschrijving van de Phonetool, zie VoIP: Phonetool.


Benodigdheden

  • Telefonie op uw 1A-server. Nog geen telefonie? Neem contact op met Onlinq.
  • Een computer met de Phonetool geïnstalleerd (dit gebeurt automatisch op Windows computers in het bedrijfsnetwerk)
  • Een SIP-telefoon verbonden met de 1A-server
  • Uw gebruikersnaam en wachtwoord
  • Uw gebruikersnummer voor telefonie (indien onbekend, vraag Onlinq)

Stappen

1

Log in op de Phonetool

  • Ga naar de Phonetool (deze zou automatisch gestart moeten zijn bij inloggen op uw computer)
  • Vul uw gebruikersnaam en wachtwoord in
  • Klik op 'Log in'
Handleiding stap 1
2

Log in op uw telefoon

  • Toets op uw telefoon *11 (ster-11), gevolgd door uw gebruikersnummer. Bijvoorbeeld: als uw gebruikersnummer 250 is, belt u het nummer *11250 om in te loggen.
  • Als u uw gebruikersnummer niet weet kunt u dit rechtsboven in de Phonetool vinden (zie afbeelding hiernaast)
Handleiding stap 2
3

De Phonetool gebruiken

  • Als u bent ingelogd op een toestel, kunt u intern gebeld worden op zowel het nummer van het toestel, als op uw eigen gebruikersnummer. De telefooncentrale weet na het inloggen immers naar welk toestel gesprekken die voor u bestemd zijn, moeten worden gestuurd. Als u vaak van werkplek wisselt kan het handig zijn om te laten bellen naar uw gebruikersnummer, omdat dit met u meeverhuisd als u op een ander toestel inlogt.

Lees verder over het Status tabblad

Lees verder over het Persoonlijk tabblad

Lees verder over het Lijn tabblad

Lees verder over het Globaal tabblad